Audi TT

VIATGE PER LA COSTA BRAVA (MARÇ - 2013)

Aprofitant les vacances de Setmana Santa, vaig realitzar amb la meva parella un petit viatge per la Costa Brava fins al sud de la costa de França.

Els paissatges que es troben en aquestes zones costaneres son d'una gran bellesa, i tot i que en aquells dies no ens va acompanyar massa el sol, l'encant d'un cel gris unit als penyasegats, la vegetació i el mar, creen unes imatges que no tenen res a envejar als dies assolellats d'estiu.

El "campament base" el teniem situat al poble de Garriguella, a mig cami de Figueres i Llançà, a l'hotel "La Plaça" que, com diu el seu nom, es troba a la plaça principal del poble, just enfront del campanar de l'esglesia.

L'hotel es petit però molt acollidor; cadascuna de les seves habitacions té un nom que fa referència a algun aspecte de la regió, i estan ambientades de manera singular i diferent, les unes de les altres.

Un cop deixades les maletes a l'hotel, vam posar rumb a Llançà per dinar. La poca gent que hi havia per la zona ens va permetre poder escollir un restaurant prop de la platja, on només hi havia un parell de taules ocupades, així que vam poder dinar tranquilament gaudint de la panoràmica de la platja.

Un cop dinats, vam donar un volt per la població, el que ens va fer adonar d'altres "espectacles paisatgistics" de la localitat...

Al dia següent vam posar rumb cap a Coulliure, població costanera del sud de França, que es troba al que es coneix com a "Catalunya Nord".
La ruta la vam fer seguint la línia de la costa, el que ens oferia paissatges que demanaven a crits fotografiar-los.

El pas a França el vam realitzar per Portbou, a l'aduana (actualment abandonada) que hi ha situada al cap d'amunt del Coll de Belitres, des d'on es veu la població francesa de Cerbere.

Recorreguts uns quants kilòmetres, baixant per la carretera que ens du a Cerbere, hi ha un altre mirador, on, a banda de les vistes costaneres, podem obeservar un curiós far que sembla creure's un coet.

Després d'uns 30 km seguint la costa francesa, arrivem a Coulliure, un bonic poble turístic, que mante l'encant de l'época medieval, degut al disseny de les seves cases, i a les muralles que envolten gran part de la zona que voreja el mar.
Coulliure també és conegut perqué al seu cementiri es troba enterrat el poeta Antonio Machado, que va morir al poble durant l'exili de la guerra civil espanyola.

De tornada, no podia deixar passar l'ocasió de tornar fotografiar el TT en un entorn tan bonic com aquell.

Finalment, el tercer dia, ja de tornada, el vam passar a Tossa de Mar, on trobem, a la platja del poble, les muralles que protegeixen la "Vila Vella". Aquesta zona de Tossa està declarada monument artístic nacional.